Slimme visitekaartjes die wél blijven!
Hoe maak je van je visitekaartjes een blijvertje? Visitekaartjes zijn ook in tijden van overal alles kunnen googelen nog steeds een goed middel om met klanten in contact te komen. Maar waar een gewoon visitekaartje nogal gauw in een tas beland en bij de volgende opruim ronde bij het oud papier ligt, wil ik je graag helpen dat jouw visitekaartje een blijvertje wordt.
Dit gaat ons natuurlijk wel lukken maar we gaan het net even anders aanpakken dan je concurrentie. Met een beetje creativiteit wordt jouw visitekaartje namelijk gewoon de vrolijke blikvanger op elk prikbord. En daar maken we samen werk van!
Dit gaat ons natuurlijk wel lukken maar we gaan het net even anders aanpakken dan je concurrentie. Met een beetje creativiteit wordt jouw visitekaartje namelijk gewoon de vrolijke blikvanger op elk prikbord. En daar maken we samen werk van!
Allererst verzamelen wij alle informatie die je wilt delen met je potentiële nieuwe klanten of met je terugkerende klanten. Dit is vaak eenvoudig bij elkaar te zoeken, hier gaat het immers om bedrijfsnaam, mailadres, Instagram account, … waar je je klant ook naartoe wil sturen.
Alles draait om een écht goed ontwerp!
Daarna gaan we ons samen over de voorkant van je bedrijfskaart buigen. Hiervoor willen we namelijk een illustratie bedenken die jouw visitekaartje tot het blijvertje op het prikbord kan maken. Jouw visitekaart krijgen betekent niet opdringerige reclame in de hand geduwd te krijgen. Jouw visitekaart aannemen voelt als een klein cadeautje ontvangen!
Daarvoor moet de illustratie aan een aantal eisen voldoen:
• de illustratie moet uiteraard iets met je bedrijf te maken hebben, zodat je automatisch de link met de achterkant maakt
• de illustratie moet wel algemeen genoeg zijn dat mensen het kaartje ook ter decoratie op willen hangen (het mag dus niet alleen “reclame” schreeuwen maar moet meer een subtiele herinnering zijn aan het adresje op de achterkant)
• de illustratie moet wel enigszins neutraal zijn en bij zoveel mogelijke stijlen en smaken passen, zodat veel mensen ervoor kiezen om het kaartje op te hangen – … en toevallig leent zich een zwart-wit design hier dus uitstekend voor! 🙂
Out-of-the-box denken bij het formaat
Welke formaat kies je voor een visitekaartje? Als het thema staat, gaan we kijken welk formaat voor jouw doel geschikt is. Het standaard formaat van visitekaartjes is 85 x 55 mm. Echter als we het kaartje tot vaste bewoner op het prikbord willen maken, is het handiger om een groter formaat te kiezen. Een standaard formaat van ansichtkaarten is bijvoorbeeld Din A6, ook een DIN A5 kaart leent zich nog prima voor ons doel en valt wel mooi op. Je visitekaartje is dan al meer een soort van relatiegeschenk in de vorm van een mini-poster.
Misschien beginnen er al wat ideeën in je op te komen. Maar als dat niet zo is maakt dat ook helemaal niet uit. Het is mijn werk als illustrator om een gevoel / boodschap / dienstverlening / … op originele manier in beeld te brengen. Een nieuwe insteek zoeken of juist duidelijk voor een klassiek denkpatroon kiezen zijn allebei opties die ik goed overweeg.
” Met een beetje creativiteit wordt jouw visitekaartje namelijk gewoon de vrolijke blikvanger op elk prikbord! “
De voordelen van een visitekaart als ansichtkaart:
• door er een leuk ontwerp aan toe te voegen, is de kans groter dat je visitekaartje bewaard blijft
• de kaart op zich is ook meteen een klein relatiegeschenk en niet alleen ter informatie
• je kan ervoor kiezen jaarlijks een nieuw kaartje of zelfs een seizoensthema’s te maken, op die manier kan je het visitekaartje vaker meegeven zonder opdringerig te zijn
• je bereikt ook klanten die op het moment dat ze het kaartje krijgen nog niet toe zijn aan je dienst of product, of die nog niet weten dat ze het over een tijd nodig zullen hebben – maar ze hebben misschien toch het kaartje bewaard vanwege de leuke opmaak!
• je hebt zelf weinig gedoe van het laten maken van de kaartjes. We bellen met een kopje koffie, bespreken samen het ontwerp en je ontvangt en kant-en-klaar product van mij! Zo kan je meteen beginnen je kaartjes te verdelen! Geen zoektocht en recherche op internet, opmaken van de drukbestanden, ellende met het verkeerde resultaat, etc. …
• de oplage – of klein of groot – van de kaartjes bepaal jezelf. Zijn ze op, kan je ze altijd weer makkelijk bijbestellen.
• en last but not least: De prijs van een ontwerp valt reuze mee want je krijgt echt waar voor je geld!
Ben je dus toe aan een frisse start voor jouw visitekaartje en wil je jouw (potentielle) klanten op een leuke manier verrassen? In mijn portfolio kan je alvast kijken naar een aantal voorbeelden van bedrijfskaarten. Maar laat je vooral verassen door een ontwerp dat helemaal passend bij jouw bedrijf door mij is bedacht!
Graag kijk ik in een eerste gesprek geheel vrijblijvend of de visitekaartjes met speciaal ontwerp iets voor jou zijn.
Laten we gewoon even wat ideeën uitwisselen!
Neem contact op
of
Bekijk voorbeelden