Branding Traject

Jouw bedrijf herkenbaar in beeld

Beeldtaal is mijn vak. Ik breng dingen graag helder in beeld.
Je logo, huisstijl  en je beeldtaal, de look & feel of de visuele identiteit van jouw bedrijf … dit moet ook meteen helder zijn! 

Zichtbaar zijn op een manier die helemaal bij jouw bedrijf past en je bedrijf herkenbaar maakt voor anderen. Bij de eerste indruk krijgt je klant al het gevoel dat het klopt en kan jij met wat je doet verder sprankelen. 

Daarom wil ik je graag even uitleggen wat ik voor je kan doen!

Het traject in simpele stappen

1

Intake: Bij de intake doorlopen we samen op een gestructureerde wijze een heleboel aspecten van je bedrijf, jouw bedrijfsvoering en en plannen voor de korte (en lange) termijn. Er komt veel aan bod waar je in eerste instantie niet eens aan zou denken dat dit van belang zou kunnen zijn voor de visuele uitstraling van je bedrijf. Maar tijdens dit gesprek probeer ik een zo breed mogelijk beeld te krijgen zodat ik aan de slag kan met filteren.

2

Filteren: Met de aspecten uit het gesprek ga ik aan de slag om tot de kern door te dringen. Deze willen we immers vangen en visueel sterk neerzetten. Hiervoor maak ik een moodboard voor jouw met de belangrijkste vormgevingselementen: kleur, beeld en lettertypes, wat ondersteunt jouw boodschap het beste.

3

Schetsen: Als je het idee hebt dat het moodboard goed aansluit bij jouw bedrijfsfilosofie ga ik hiermee als leidraad aan de slag met het schetsen van de ontwerpen. Meestal hou ik hierbij een drietal schetsen aan over die ik je kan presenteren. Verschillend, zodat je écht de keuze hebt, maar alle 3 sterk om jouw verhaal naar buiten te brengen.

4

Uitwerken: Dan gaat de uitwerking van het gekozen ontwerp beginnen. Feedback, fine-tuning, om tot het perfecte resultaat te komen. Het definitieve ontwerp ga ik dan gebruiken om eventuele sub-ontwerpen te creëren die je voor de verschillende toepassingen in kan zetten (denk aan brede uitwerking, vierkant of negatief).

5

Branding: Als laatste stap vat ik je visuele identiteit samen in een branding board, het paspoort van jouw bedrijf. Hierin vind je alle belangrijke vormgevingselementen. Met behulp van dit board kan je jouw bedrijf consistent en steeds herkenbaar in alle uitingen weergeven.

Dit kan je verwachten van mijn werkwijze

Duidelijk moet het zijn, geen verwarring scheppen. Het moet voelen als “Ja, zo makkelijk!” … maar laat nou in die eenvoud het meeste werk zitten. Daar gaan we dus naar op zoek!

Benieuwd hoe we duidelijk tot de kern van jouw boodschap kunnen komen!

Deze ondernemers gingen je voor:


ORGANICE BY LYDIA
professional organizer

Hulp bij het aanbrengen van structuur, dat is wat Lydia jou kan bieden. Bij het verkoop klaar maken van je huis, bij een gestructureerde verhuizing en bij het implementeren van structuur in het dagelijks leven van je gezin. Dit geeft overzicht en een opgeruimd gevoel dat door kan dringen tot in je hoofd waardoor er ruimte ontstaat om van de leuke dingen in het leven volop te kunnen genieten!

Kernwaardes:
structuur – georganiseerd – professioneel
gezin – persoonlijk – overzicht

 

IRIS VAN DER VEEN
illustrator

Een illustrator met passie voor de gelaagdheid van illustraties. De weergave van verdieping en reflectie vind je terug in bijna alle illustraties van Iris. Poëzie in beeldtaal is wat zij creëert. Door het contrast van kwetsbaarheid en kracht weet ze een troostend gevoel op te roepen en de somberheid om te wandelen in iets moois en kunstzinnigs.

Kernwaardes:
krachtig vs. kwetsbaar
reflectie – verdieping – poëzie – klassiek

KATHARINA SCHREY
vrouwengezondheid

Een natuurgeneeskundige praktijk voor vrouwen waar in de therapie gezocht wordt naar de balance tussen begrip voor je eigen lichaam en het aannemen van ondersteuning die past bij je individuelle klachten en behoeftes. Als natuurgeneeskundige met een klassiek geneeskundige achtergrond weet Katharina vrouwen te helpen de harmonie in hun (vrouwen)lichaam terug te vinden.

Kernwaardes:
gezondheid – begrip – vrouw zijn
eigenverantwoording – balance – natuur 

Blijfabriek ©